jobb jobb och jobb

jo, sjukling är jag fortfarande men jobba måste man ju göra ändå. när jag gick till jobbet i måndags kände jag att det var ungefär 2 dagar förtidigt. första lektionen gick bra, men när jag skulle glida runt mina 25 bänkar och hjälpa eleverna med matte då snurrade hela världen och jag fick snällt sätta mig bakom katedern och låta eleverna sköta promenerandet. sen dess har det förstås gått framåt, jag hostar lite mindre och näsan har slutat rinna. men frisk är jag inte. Theo mår bättre, han hostar lite han oxå men i övrigt är han pigg och alert.

det är bara en dag kvar till helg, å i helgen ska jag SOVA det är en sak som är säker ;-) men sen ska vi förstås spackla lite omhändertagen slipa vägg. Har vi tur får vi träffa Emma och Daniel en stund oxå.

Jag har föresten tänkt på det här med renoveringar, vi pratade om det i personalrummet nämligen. Det som sas då var att renoveringar är sammankopplade med status och något man gör för att "visa upp att man kan". Våran renovering är allt annat än ovanstående, vi renoverar för att vi i 4 år inte har haft ett fungerande kök. Fräschhetsmässigt var det väl inga större fel, men arbetsmässigt var det en katastrof. Den minimala bänkytan som fanns var placerad för låg så att både jag och A och våra jämnlånga gäster fick ont i ryggarna. Jag trodde att det var av den anledningen folk renoverar kök, för att det som de har inte längre fungerar?

Nej, nu är det dax att gå till jobbet så att jag kan komma hem i bra tid. Ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

.

RSS 2.0